söndag 8 april 2012

Blodsockervärden och info om min diabetes

Det blev ännu ett inlägg idag. Ska bara hämta min diabetesdagbok så att jag berätta vad blodsockret har varit...
...så. Imorse vaknade jag på 8,8. Då tog vi 8enheter. Brukar behövas mer på helgen. Innan lunchen låg jag på 10,2 så då tog vi 8enheter, fast i direktsprutan. Använder den vid behov. Vi tycker att den trycker ner blodsockret bättre när man är hög. Innan mellanmålet låg jag på 2,8. Då tog jag 1enhet till en kladdkakebit.
   Jag har varit med min kompis Nora idag. Vi var ute och spelade pingis och så boxades vi lite mot våran boxningssäck. Vi snickrade ihop en ram som inte blev så fin, men ett konstverk va det. Vill att så många som möjligt läser min blogg. Om ni känner någon som har diabetes eller tycker om att läsa bloggar, så kan du väl nämna min blogg.

LITE INFO OM MIN DIABETES:
* Jag fick det när jag var 9år, jag gick i 2:an
* 21april åkte jag in till sjukhuset och fick hjälp.
* Jag tar vanligtvis 4sprutor per dag.
* Jag använder vanligtvis snabbverkande insulin, men vid vissa tillfällen direkt insulin.
* Mitt HBA1C ligger på en bra nivå och jag mår bra.
Ramen som jag och min kompis skapade
* Min fobi är att ta blodprov i armen (tar mig om armarna och ryser nu)...
...så när vi ska in till sjukhuset är jag inte på så bra humör

1 kommentar: