onsdag 18 april 2012

antingen regn elr hagel!

Åh, vad det har regnat idag, eller haglat.
Idag fick vi majblommorna, så Nora och jag säljer. Kompis Julia hjälper också till, men hon "räknas" inte med i pengarna, för hon går bara i 2:an och dom får inte sälja.
Istället för gympan sprang jag ett varv, 3km.
  Efter det när jag skulle dusha märkte jag att jag hade glömt handduk. Jag fick låna Mathildas. (Sorry Mathilda!)
När jag har hade torkat mig märkte jag att jag hade glömt nya strumpor och trosor, så jag fick helt enkelt ta på mig dom gamla, men som tur var dom inte sååå svettiga.
  Sen kom mamma till skolan och jag fick regnkläder som jag skulle ha på mig när vi cyklade runt och sålde majblommor.
  Vi jagade en i 3:an, för att komma före till husen och jag som är 3år äldre än honom kom lätt före honom, så vi fick mer pengar.
  Vi åkte hem till mig och åt. Julia och Nora fick var sin macka.
Jag köpte en pin-blomma. Jag samlar på dom.
Har bara 3st, men ändå :D
Vi sålde sen efter det. Idag fick vi sammanlgt ihop ca. 600:-

1 kommentar: