söndag 5 augusti 2012

Bestämt mig nu,,.

Hejsan. Idag har familjen cyklat från Borensberg till Berg, men innan fiskade vi kräftor. Jag var inte med imorse. Det gjorde inte så mycket för dom fick bara 11st. Det går inte alls bra i år, men det är ju inte bara vi som det går dåligt för, det verkar vara ett "mellanår" i hela sverige.
Till lunch åt vi pannkaka. Jag har legat bra hela tiden under cykelturen. Det var bara en gång jag kände mig låg, så tog vi varsin muffins. När vi var tillbaka till bilen igen. (efter totalt 4mils cykling) åt vi pastasallad. Jag tog 7eh till det.
Vi fick en tid till sjukhuset, för att kolla upp diabetesen (HBA1C...) men just den dagen så har jag dagläger med min nya klass i 7:an, så det vart inte så bra. Mamma ringde och ändrade till en annan, lite tidigare, för blodsockret har ju som sagt inte alls varit bra. Hoppas det fixar sig :(
Jag har bestämt mig för att använda direkt insulin nu. Så mycket som "möjligt"
Det är ju tråkigt att behöva ta flera sprutor, men livet är inte alltid rättvist...
Jag är glad att jag inte har en anna dum sjukdom som cancer, epelepsi osv..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar