onsdag 23 maj 2012

Smidja i smedjan!

Hej!
Idag har vi 6:or varit vid Rejmyre smedja.
Det var roligt att få testa smidja, men jag brände mig 2ggr :(
  Jag åt pannkakor till lunch. Tog 5eh till det.
Tog en magnum sen med efter.
Dom andra i klassen åt på pizzeria.
En glass åt dom också + dricka.
  När jag kom hem åt jag och Nora glass till mellanmål, sen öppnade vi loppisen.
Det kom 3kunder, men jag tycker att det är kul att bara stå där. Det gör inget om det kommer 3 elr 10 kunder (visst vore det superkul med 10kunder, men...) Jag vet varför jag står där och det är för min egen skull, för att jag om kanske 20år inte kommer att ta sprutor längre, inte behöva hålla koll på blodsockret och inte behöva äta på bestämda tider.
  Om jag blev av med diabetesen tror jag ändå att jag kommer göra mycket lika dant.
Det kanske är mer fil, fikasaker (ibland) och äta vilken glass som helst som blir mest frihet skulle jag tro.

När loppisen var stängd gick vi och badade. Idag var det skönare!
Efter att jag hade ätit middag gjorde vi en hemsida till Diabetescafet.
LÄNK: https://sites.google.com/site/diabetescafe/

Pappa och jag har sopat på berget nere vid sjön, det var så mycket barr.

Bilderna är sakerna som jag gjorde i smedjan. 2halsband och 1krok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar