onsdag 26 september 2012

Besök på sjukhuset

Tjeena bloggen!!
Igår va jag till sjukhuset och tog HBA1C, längd, vikt, blodtryck, ögonfotografi.
För ni som inte vet vad HBA1C är så ska jag här och nu berätta det.
Man åker till sjukhuset vanligtvis med 3månaders mellanrum (för att kolla upp diabetesen)
Då tar man ett blodsockertest som visar ett medelvärde under en lång tid.
Nu har man ändrat systemet, så den här gången hade jag 51 = 5,6 tror jag, nee ja vet inte.
Jag vägde: 42,6
Längd: 1.62cm!

Innan vi åkte fick vi inte reda på att jag skulle fotografera ögonen, så det tog längre tid att komma tillbaka till skolan. Det var årskontroll den här gången.
DET VAR EN JÄKLA DU ATT JAG SLAPP BLODPROV. JAG SKULLE HA DÖTT!! SERIÖST, HADE JAG DET!!!
FYYYYYY!
Nä, nu får jag tänka på något annat, NEJ JAG KAN INTE! oh :(
(bara så ni vet, nu sitter jag och håller mig om armvecken)

Idag i skolan har det varit bra ;)
Efter skolan va jag med Linnea. Vi hade roligt! Jag visade henne runt lite i byn och figurerna i skogen. Spelade också mariokart och va inne på datorn :))

Nu ska jag försöka skriva klart en lååååååååååååååång saga som jag började med för typ 1,5 år sedan. Tyvär kan jag inte lägga ut den här, eftersom den är sååå lång.
Men kanske kan lägga ut nån annan kortis :)

Ska dusha också, hejdå sålänge...nu sitter jag och lyssnar på musik från spotifyyyyy

2 kommentarer: