torsdag 26 juli 2012

Första dagen på Kiviks camping

Hejsan. Det första som hände va att när jag vaknade fick jag skäll :(
När jag sov så hade jag, utan mening, tryckt rullgardinen in mot fönstret, så att det gick sönder lite. Jag tror jag var låg, för jag kommer inte ihåg något. Efter frukosten åkte vi till en ångloksstation. Vi skulle åka med. Men ingen var där. Mamma läste på en lapp där det stod att det inte gick idag. Vi åkte hem igen, fast först handlade vi på Ica!
När vi kom till husvagnen igen gjorde vi i ordning oss, sen cyklade vi till Stens Huvud, det är ett berg. Där åt vi lunch. Väl nere i Kivik igen åt vi glass. Jag tog 2eh till en halv banana split. Fast det va mjukglass och minimaränger! Jättegott!
Vi har varit nere vid den millånga stranden. Mamma och pappa badade. Jag hade i allafall på mig badkläder!
Nu har mamma och jag varit och dushat. När vi skulle gå hem (eller cykla som vi gjorde) spöregnade det. Vi väntade en stund, men det gick inte över, så vi fick cykla hem i spöregn. Ca. 100 m. Nu ska vi äta korv med bröd eftersom vi inte kan grilla i regn. Skrivet: 20 juli lördag. Kl. 17.21

Alla bilder är från Stens huvud:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar